İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Konya merkezli olarak 9 farklı ilde yapılan tarihi eser kaçakçılığına dair sosyal medya üzerinden bir açıklama yaptı.
Bakan Çiftçi, kültürel mirasların korunmasının sadece bir güvenlik meselesi olmadığını, bu durumun aynı zamanda tarih ve kimliğe sahip çıkma yükümlülüğü taşıdığını belirtti.
Açıklamasında, kaçakçılıkla olan mücadelenin azimle devam edeceğini ifade eden Çiftçi, “Kaçakçılığın her türüyle olduğu gibi kültürel varlık kaçakçılığıyla da mücadelemizi sürdüreceğiz. Bu topraklara ait olan değerlerin yine bu topraklarda korunması için çalışmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Bakan Çiftçi, ayrıca bu operasyonu yürüten emniyet güçlerine teşekkür ederek, kültürel mirasın korunmasının herkes için ortak bir sorumluluk olduğuna vurgu yaptı.