ABD ve Vatikan Arasındaki İlk Temas
Son dönemlerde ABD ile Vatikan arasında meydana gelen siyasi gerginliklerin ardından, ilk yüksek düzey görüşme yapıldı. ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Vatikan ziyareti sırasında Papa 14. Leo ile bir araya geldi.
Görüşmenin İçeriği
Vatikan Basın Ofisi, bu buluşmanın samimi ve yapıcı bir atmosferde gerçekleştiğini bildirdi. Toplantıda, özellikle İran, Lübnan ve diğer bölgelerde devam eden çatışmalar, siyasi gerilimler ve insani krizler üzerinde duruldu. Tarafların, barışın sağlanması için uluslararası iş birliğinin önemini vurguladığı belirtildi.
Rubio’nun Papa ile gerçekleştirdiği görüşmenin yanı sıra, Vatikan Devlet Sekreteri Kardinal Pietro Parolin ve Vatikan Dışişleri temsilcileriyle de temaslarda bulunduğu kaydedildi. ABD’li bakanın sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Papa ile gerçekleştirdiği buluşmanın “barış ve insan onuruna bağlılığı güçlendirdiğini” ifade ettiği aktarıldı.
Diplomatik İlişkilerin Normalleşmesi
Bu görüşmenin, ABD Başkanı Donald Trump’ın Papa’ya yönelik eleştirileri sonrasında, gerilen ilişkilerin ardından gerçekleşmesi dikkat çekti. Tarafların, diplomatik ilişkileri yeniden normale döndürmek için mesajlar verdikleri değerlendirilmektedir.