Çalıştıkları firmadan alacaklarını almak için başlattıkları eylemi sonlandıran maden işçileri, sürecin çözülmesinde önemli katkıları olan İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi’ye teşekkür ziyaretinde bulundu.
Bağımsız Maden-İş Genel Başkanı Gökay Çakır önderliğindeki işçi heyeti, haklarının ödenmesinin ardından eylemlerini sonlandırarak İçişleri Bakanlığı’na gitti. Bakan Çiftçi tarafından kabul edilen işçiler, süreçteki katkılarından dolayı teşekkürlerini ilettiler.
Bakan Çiftçi, işçilerin eylemi sonlandırmasının ardından yaptığı açıklamada, “Artık eylemi sonlandırıp memlekete dönüyorsunuz. Yolunuz açık olsun. Bir daha böyle tablolar olmasın inşallah” dedi.
Sendika Genel Başkanı Gökay Çakır ise, İçişleri Bakanı’nın devreye girmesinin süreçteki başarının temel unsuru olduğunu vurgulayarak, “Emeklerinize, yüreklerinize sağlık. Her şey için çok teşekkür ederiz” diye konuştu. Ziyaretin sonunda işçiler, Bakan Çiftçi’ye çiçek takdim etti.
İçişleri Bakanı Çiftçi, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda ise madenci eyleminin sağduyu ve nezaket içinde sona ermesini “milletimizin özünde taşıdığı saygı, vakar ve birlik ruhunun en güzel tezahürlerinden biri” olarak değerlendirdi. Çiftçi, emeğin hakkını korumanın ve sosyal adaleti güçlendirmenin herkesin ortak sorumluluğu olduğunu ifade etti.
Madencilerin 16 günlük eylemi, Eskişehir’den Ankara’ya kadar yürüdükten sonra, başkentte Kurtuluş Parkı’nda açlık grevine dönüşmüştü. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, işçilerin haklarının ödendiğini ve eylemlerin son bulduğunu duyurdu.