İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, maden işçilerinin gerçekleştirdiği eylem hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Bakan, yürütülen diyalog sürecinin sonunda taraflar arasında bir anlaşmaya varılmasının kendileri için sevindirici olduğunu belirtti.
Çiftçi, işçilerin sokaklarda yükselttiği taleplere duyarsız kalmadıklarını ifade ederek, sürecin ilgili bakanlıkların iş birliği ile yürütüldüğünü aktardı. İşçilerin haklarını korumak için büyük bir çaba sarf edildiğini vurguladı.
Bakan Çiftçi, “Alın terini ve helal kazancı her zaman baş üstünde tuttuk” sözleriyle işçilerin ve sendika temsilcilerinin sağduyulu davranışlarının sürecin olumlu sonuçlanmasına önemli katkı sağladığını dile getirdi.
Diyalog yoluyla elde edilen uzlaşmanın büyük bir memnuniyetle karşılandığını aktaran Çiftçi, devletin işçilerin yanında olduğunu yineledi. Ayrıca, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın süreci dikkatle yönettiğini de sözlerine ekledi.