İran ile Amerika Birleşik Devletleri (ABD) arasındaki gerilimi azaltmak ve müzakereleri yeniden başlatmak için yürütülen diplomatik çabalarda önemli bir adım atıldı. İran, ABD'nin kendilerine yeni bir öneri paketi sunduğunu açıkladı.
Doğrudan iletişimlerin kesilmesinin ardından, bölgedeki etkili aktörlerden Pakistan devreye girdi. Tahran ve Washington yönetimleri arasındaki mekik diplomasisini sürdüren Pakistan, taraflar arasında yoğun bir mesaj trafiğinin gerçekleşmesini sağlıyor.
Bu gelişmelerle ilgili resmi bilgi, İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi tarafından verildi. Devlet haber ajansı Nour News'e açıklamalarda bulunan Bekayi, diplomatik süreçteki güncel durumu şu şekilde ifade etti:
“ABD, İran'ın daha önce sunduğu 14 maddelik teklif paketine resmi bir yanıt sundu. Bunun yanı sıra, ABD'den yeni bir öneri aldık ve şu anda bu maddeleri dikkatlice değerlendiriyoruz.”
Sözcü Bekayi, Pakistan'ın iki ülke arasındaki arabuluculuk görevini kararlılıkla sürdürdüğünü belirtti. Ayrıca, İran'ın sunduğu 14 maddelik teklif çerçevesinde birkaç önemli görüşmenin yapıldığını ifade etti. Yeni önerilerin ardından müzakerelerin nasıl ilerleyeceği ise merakla bekleniyor.