Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde Cezayir Cumhurbaşkanı Abdülmecid Tebbun ile gerçekleştirilen ortak basın toplantısında, bölgesel güvenlik, ticaret ve ikili ilişkiler hakkında önemli bilgiler paylaştı.
Erdoğan, Türkiye ile Cezayir arasında 10 milyar dolarlık ticaret hedefi doğrultusunda ilerleme kaydettiklerini ifade ederek, iki ülke arasındaki ekonomik ve stratejik iş birliğinin her geçen gün güçlendiğini dile getirdi. Enerji, ulaştırma, tarım ve savunma sanayi gibi alanlarda ortak projelerin artırılacağını belirtti.
Erdoğan, bölgedeki gelişmelere de değinerek, İsrail'in izlediği saldırgan politikaları eleştirdi. “Bölgemizin asıl güvenlik sorunu mevcut İsrail yönetiminin izlediği yayılmacı ve hukuk tanımaz politikalarıdır” şeklinde konuştu.
Filistin meselesine dair, iki devletli çözümün güçlü savunucuları arasında yer aldıklarını vurgulayan Erdoğan, Cezayir’in bu süreçte uluslararası platformlarda önemli destek sağladığını ifade etti.
Görüşmelerin ardından, iki ülke arasında pek çok alanda iş birliği anlaşmaları imzalanırken, Erdoğan, Cezayir’e verilen Devlet Nişanı’nı Cumhurbaşkanı Tebbun’a takdim etti. İki lider, Türkiye-Cezayir ilişkilerinin stratejik düzeyde daha da derinleştirilmesi konusunda mutabık kaldı.