Mobil
Gündem

Bakan Kurum'dan Kopenhag Zirvesi Açıklaması: "Geleceğimiz İçin Sürekli Çalışacağız

22 Mayıs 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Danimarka'nın Kopenhag kentinde gerçekleştirdiği önemli uluslararası görüşmeler hakkında resmi sosyal medya hesabı aracılığıyla bilgi paylaştı. Bakan Kurum, küresel iklim sorunlarıyla başa çıkmanın uluslararası iş birliği gerektirdiğine vurgu yaptı.

Dünya Genelinde Önemli İsimlerle İklim Zirvesi

Bakan Murat Kurum, Kopenhag'daki ziyaretleri esnasında iklim ve çevre politikalarını şekillendiren önemli figürlerle bir araya geldi. Görüştüğü üst düzey isimler şunlardır:

  • Lars Aagaard: Danimarka İklim, Enerji ve Kamu Hizmetleri Bakanı

  • Selwin Hart: BM Genel Sekreteri Özel Danışmanı ve İklim Eylem Ekibi Genel Sekreter Yardımcısı

  • Leena Ylä-Mononen: Avrupa Çevre Ajansı (EEA) İcra Direktörü

Güçlü Diplomasi ile Ortak Evimiz Dünyamız

Bakan Kurum, yaptığı paylaşımda Türkiye'nin çevre politikaları ve uluslararası dayanışma konusundaki önemini şu şekilde dile getirdi:

Dikkat: Türkiye'nin uluslararası iş birliğine verdiği önem, iklim krizine karşı mücadelede kritik bir rol oynamaktadır.

"Kopenhag'daki görüşmelerimizde önemli temaslar gerçekleştirdik. Uluslararası dayanışma ve güçlü diplomatik iş birlikleri ile, ortak evimiz olan dünyamızın geleceği için çalışmalarımıza devam edeceğiz."