Mobil
Gündem

Bakan Çiftçi: Maden İşçilerinin Eylemi Diyalogla Sonuçlandı, Devlet Her Zaman İşçinin Yanında

30 Nisan 2026
Daha iyi bir deneyim için tam sürümü deneyebilirsiniz.
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, yaptığı açıklamalarda maden işçilerinin eylemi hakkında önemli bilgiler verdi.
Bakan Çiftçi, “Maden işçilerimizin sokaklarda yükselttiği sese kayıtsız kalamazdık. Diyalog süreciyle bir mutabakata varılmasını büyük bir memnuniyetle karşıladık. Devletimiz her zaman işçinin yanındadır” dedi. Çiftçi, işçilerin ve sendika temsilcilerinin süreci istismar etmek isteyen çevrelere fırsat vermediğini belirtti ve sürecin sağduyu ile yönetildiğini vurguladı. Ayrıca, maden işçilerine ve ilgili bakanlıklara teşekkür etti.

Bakan Çiftçi, maden işçilerinin eylemlerinin çözülmesinde devletin rolünün büyük olduğunu vurguladı. “Alın terini ve helal kazancı her zaman baş tacı ettik,” diyen Bakan, işçilerin haklarının korunmasının devletin en önemli önceliklerinden biri olduğunu söyledi. Eylemler sırasında hükümetin ve ilgili bakanlıkların yoğun bir şekilde sahada olduğunu belirten Çiftçi, tüm paydaşlarla koordineli bir şekilde çalışarak mutabakat sağlandığını ifade etti.

Bakan ayrıca, bu süreçte yaşanan sıkıntıların, devletin güçlü diyalog kurma yeteneğiyle çözüme kavuşturulduğunu ve işçilerin taleplerinin karşılanmasında önemli bir aşama kaydedildiğini belirtti. "İşçi kardeşlerimizin haklarını almak için atılan adımların doğru olduğuna inanıyoruz ve bu sürecin sonunda her iki tarafın da memnun olduğunu görmek, bizler için büyük bir mutluluk kaynağı oldu," dedi.

Çiftçi, işçilerin taleplerinin istismar edilmesine yönelik girişimlerin engellendiğini, aynı zamanda güvenli bir çalışma ortamının oluşturulmasının önceliklerinden biri olduğunu da sözlerine ekledi. Bu süreçte emeği geçen tüm bakanlık ve kurumlara teşekkür eden Bakan Çiftçi, devletin her zaman işçinin yanında olduğunu bir kez daha dile getirdi.