Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin (ABB) EGO otobüsleri ve toplu taşıma hizmetleri, vatandaşların tepkisini çekti. Başkentte özellikle yoğun saatlerde meydana gelen kalabalık ve sefer yetersizliği, “balık istifi yolculuk” eleştirilerini gündeme getirdi.
Yolcular, ve akşam saatlerinde otobüslerin yetersiz kaldığını, duraklarda uzun bekleme süreleri yaşandığını ve araçların aşırı dolulukla hizmet sunduğunu ifade etti. Özellikle Keçiören gibi yoğun nüfuslu bölgelerdeki ulaşım sorunlarının günlük yaşamı olumsuz etkilediği belirtildi.
Bazı yolcular, otobüs seferlerinin düzensiz olduğunu ve belirli hatlarda araçların uzun süre aralıklarla geldiğini dile getirerek duruma tepki gösterdi. Toplu ulaşımın daha planlı ve düzenli bir şekilde sunulması gerektiğini vurguladılar.
Diğer yandan, belediye hizmetleri ve otobüs planlamasıyla ilgili eleştiriler sürerken, bazı vatandaşlar ulaşım altyapısının güçlendirilmesi gerektiğini ifade etti.